Quaternity Institute - Yoga
Joga Nidra & Prana Vidya

Joga Nidra & Prana Vidya 

jak prowadzić, jak stosować

Data i cena 2021

Yoga Nidra Intensive


24 - 28 marca, 2021

ZAPISY ZAMKNIĘTE


Siedlisko Sztuki, Dziwiszów

Yoga Nidra & Prana Vidya Intensive


3 - 10 października, 2021


Villa Sattva, Jagniątków 




Pobyt płatny na miejscu dla Siedliska: 680 zł


Kurs 980 pln

PŁATNY PRZEZ STRONĘ


pobyt płatny na miejscu dla Villa Sattva: 1120 pln

Informacje

   


JOGA NIDRA & PRANA VIDYA


KURS prowadzony regularnie od 2011 roku


Certyfikowany Yoga Alliance 50 godzin 


dla wszystkich ​zainteresowanych tematem


Quaternity Joga Nidra




Kompleksowy kurs prowadzenia Świadomego Śnienia


w zakres kursu wchodzi codzienna praktyka medytacji i jogi dla ciała, wykłady z zakresu praktyki,


zastosowania i prowadzenia świadomego śnienia. Uczestnicy otrzymują certyfikat


po  skompletowaniu kursu i practicum. 



Joga Nidra to inaczej praktyka Świadomego Śnienia


jest częścią składową wielu szkół medytacji, a wywodzi się z metody zwanej nyasa, praktyki,


która miała na celu uświęcenie ciała, jako świątyni, polegającej na łączeniu uważności,


dżwięku z poszczególnymi częściami ciała. 


W ten sposób medytujący sprowadzał całą uwagę z zewnątrz do wewnątrz, 


ze stanu rozproszenia do stanu uważności i pełnej obecności.


Nie był to aspekt kultu ciała, ale raczej podporządkowanie ciała wyższej instancji,


dla której ciało staje się czystą świątynią, "zamkiem o wielu komnatach", przestrzenią


gdzie miłość miłościwie panuje. 



Zastosowanie Świadomego Śnienia



w czasach napięcia i pośpieszności, wewnętrznych i zewnętrznych konfliktów,


sprzedawania świecących imitacji, w miejsce fundamentalnych wartości,


praktyka nabiera nowego wymiaru, nieoceniona dla zdrowia psychicznego i fizycznej regeneracji.


Świadome Śnienie pomaga puścić napięcie głębszych poziomów podświadomości,


wprowadza spokój i klarowność umysłu, a fizycznie rozluźnienie ciała.


W konsekwencji metoda jest techniką medytacyjno - relaksacyjną,


stanięciem na progu pomiędzy zewnętrznym a wewnętrznym wymiarem,


czasami pierwszym rozpoznaniem własnego pole subtelnych wrażeń i przejawów.


Balansuje i porządkuje. 




Praktykowana w wygodnej pozycji leżącej


wymaga tylko rozluźnienia pozycji i utrzymania umysłu na poziomie świadomego podążania za


instrukcją; z tego względu jest to metoda dostępna dla wielu, można śmiało napisać dla wszystkich.



Efekt Świadomego Śnienia


jest jeszcze głębiej rozluźniający, niż sama pozycja w jakiej jest doświadczane, uczestnik ma


możliwość regeneracji i odpoczynku, a także odkrycia głębszych przyczyn napięcia.


Konflikt i napięcie jest źródłem choroby, rozpoznając przyczynę na poziomie subtelnym,


a jednocześnie przyczynowym, możemy uleczać to, co przejawia się na poziomie fizycznym. 



       

Mniej znana korzyść



to aspekt edukacyjny. W stanie delta, w jakim znajduje się mózg w trakcie jogi nidry,


uczenie się jest procesem, który zachodzi bez przeszkód, nie ma bowiem cenzora i krytyka,


nie ma zwątpienia. Możemy uczyć się języków, tekstów czy innych informacji, ważnych w naszym


profesjonalnym życiu. Dzieci mogą być uczone przy pomocy jogi nidry bezboleśnie, bezwysiłkowo,


bez oporu. Stan na granicy jawy i śnienia jest wyjątkowo otwarty i chłonny, ale też zanikają bariery


pomiędzy poziomami świadomości, więc zarówno zawartość podświadomości przenika na


powierzchnię, jak słowo z powierzchni może być zasiane w polu podświadomości. 


Tak były czytane baśnie i bajki, kiedy dziecko lekko przysypiało.


Dla nauczycieli i terapetów jest to wartościowe narzędzie do pracy z klientem o różnych, 


często nieznanych,  przyczynach napięcia.

Świadome Śnienie może być zastosowana przez każdego indywidualnie (nagranie) dla własnych


korzyści, dla spokoju, rozluźnienia, balansu systemu nerwowego czy pracy innych systemów;


dla sprowadzenia rozproszonej energii mentalnej w celu nadania kierunku myśli i działania.




Intencja


jest czynnikiem porządkującym pole mentalne, nasieniem wkładanym w chłonne i żyzne pole


podświadomości dla kierunku w rozwadze, jest przede wszystkim budowaniem mostu


ponad oceanem życia.

Wszystkie programy, ze względu na charakter praktyki mają dwa posiłki


- śniadanie i obiad, plus owoce wieczorem, napoje cały dzień.

Dzień przyjazdu:  


14.00 - 18.00 Zakwaterowanie 

18.00  Kolacja

19 - 20 Wprowadzenie i Medytacja


Pobyt:
6 - 8      Praktyka Poranna 

9  - 10    Śniadanie 
11  - 14    Teoria / metodologia
14 - 15    Obiad
16 - 17    Sesja świadomego śnienia
17 - 18    Practicum
18 - 19    Kolacja
20 - 20.45   Medytacja wieczorna 


Dzień wyjazdu:
6 - 8   Praktyka Poranna 
9.00   10.00 śniadanie
wyjazd do 12.00 

Należy zabrać ze sobą:


  • szal do okrycia, osobistą matę (maty i koce są na miejscu w ośrodku)


  • poduszkę do medytacji


  • wygodny strój do praktyki i strój wewnątrz,


  • obuwie zmienne


  • ciepłe ubranie zewnętrzne


  • dodatkowe ręczniki


  • notes i przybory do pisania

Pobyt w secesyjnej willi,

w wygodnych pokojach

z łazienką, zejście do rzeki, sala z widokiem na las, promenada Jagniątkowa do parku Karkonoskiego....


Prowadząca

SARA

Lilia Jolanta Siemaszkiewicz


Jestem samoukiem, co nie znaczy, że nie potrzebuję nauczycieli, wręcz odwrotnie, spotkałam ich wielu,


czerpałam z ich studni, szłam jednak według intuicji, nie wiem czy jest to prowadzenie, czy szukanie i błądzenie.


Teraz mogę przyznać, że jedno i drugie. Spotkałam w życiu wielu nauczycieli żywych, ale jeszcze więcej żywych


w ich przekazie słowem pisanym. Takie spotkania cenię bardzo, jest to spotkanie z dorobkiem, z historią przemiany.


Poszukiwałam studiują klasyczne dzieła filozofii, medytacji, słowa mistyków chrześcijańkich,


dzieła tybetańskich mistrzów, traktaty filozofii, sutry i shastry Indii.


Poświęciłam trzy lata na przestudiowanie dzieł C.Junga, ale też współczesnych, żyjących nauczycieli duchowości, których


poznałam na kontynencie amerykańskim.


Pięć lat studiowałam dogłębnie dzieła Swami Satyanady, Swami Shivanandy, Swami Niranjanandy i innych,


Swami Radhę Shivanandę, oraz metody i techniki opisane przez nich.


Byłam ciekawa, ale też podświadomie szukałam Boga, w każdym zakątku świata i historii religii.


Nie dla świadectw, kariery i tytułów. Fascynował mnie rejon ludzkiego istnienia omijany


przez materialistyczne trendy cywilizacji liberalizmu. 


Zaczęłam stosować praktyki, które były stare ale zostały przystosowane dla współczesnego człowieka


nie znającego sanskrytu, nie znającego systemu kształcenia się u "stóp mistrza".


Dla mnie te teksty, stały się otwartym skarbcem, perłami zbieranymi w miejskiej księgarni.


Czerpałam z nich jak wodę spragniona na pustyni. Były miejsca, od których byłam uzależniona


jak Banyan Bookstore w Vancouver, ale nic tak mocno nie działało jak medytacyjne odosobnienia w milczeniu. 


Zrozumiałam, że jest to uniwersalne narzędzie dla medytacji, dla modlitwy, dla kontemplacji. 


Pytanie było więc, czy mogę czy nie mogę stosować praktyki zrozumiane, ale poznane z książki.


Pierwszą jogę nidrę nagraną przez Swami Niranjanandę usłyszałam w 2000 roku.


Zrobiła na mnie energetycznie piorunujące wrażenie, trzy lata później przeżyłam dokładnie doświadczenia,


które jako wizje pojawiły się w trakcie codziennej praktyki jogi nidry z kasety.


W 2011 wprowadziłam Jogę Nidrę podczas kursów i warsztatów w Polsce. Wielu nauczycieli,


którzy ukończyli certyfikowane kursy Quaternity Yoga Nidra, z sukcesem stosują i propagują Jogę Nidrę i Prana Vidję.

 

This website uses cookies. By continuing to use this site you accept our use of cookies. Ta witryna internetowa wykorzystuje pliki cookie. Korzystając z dalej z tej witryny akceptujesz nasze użycie plików cookie.

Zaakceptuj